Considering the current EU data protection laws, please take a minute to review the Terms & Conditions for using our services. This document describes how we use your data.
AcceptTransfer all of your data to the upgraded platform to enjoy new features and improved support!
Migration Guide CloseHej!
Boka in den 22/9 då vi har användarmöte i Skövde! Mötet är i Regionens Hus, Hertig Johans gata 6 (nära järnvägsstationen) kl 10-16.
Vi har sagt att vi skall jobba med vissa tema som alla har möjlighet att föreslå! Kom med förslag här på ekultur!
Några förslag som vi kan jobba vidare med är det som en del av oss var med om, 3D-presenationer/scanning och det som Annica kallar innehållsprojektet. (Se hennes trådar här på ekultur.
Vad gäller innehållsprojektet kom förslag på att jobba med vägg- och bonadsmåleri från Hälsningland bl a. Det skulle involvera Hälsningslands museum och Nordiska i första hand.
Jag tycker det vore kul om vi kunde utveckla ett innehållsprojekt där flera museer ingår. Ett förslag som kunde bli kul är om vi har material som är fake rätt igenom. Vänersborgs museum har t ex den enda sverigetillverkade falska mumien och ett finger från en sjöhäxa! Sedan hörde jag att Lunds historiska hade den unge Descartes kranium (till skillnad från den något äldres som finns på Musee de l'homme). Har ni liknande prylar kunde det bli en snygg samling!
Boka datum i din kalender och kom med förslag.
Per L.
Tags:
Views: 431
Jag klämmer in mig också.
Andreas
Önskemål som formulerades under ekultur Sveriges möte:
1. Bläddra i träfflistan-knapp i MAPP.
2. Markera och välja poster utifrån Visa frimärksbilder-vyn för att lägga i mapp.
Hojta till om ni är emot dessa förslag, annars skickar jag vidare till KulturIT inom snar framtid :)
Jag är för så skicka gärna vidare till KulturIT ;)
Jag är också för :-)
Absolut!
Hej!
Här kommer mötesprotokollet från torsdagens eKultur-möte i Skövde!
Hälsningar
Lina
© 2019 Created by Admin.