Hej!

Boka in den 22/9 då vi har användarmöte i Skövde! Mötet är i Regionens Hus, Hertig Johans gata 6 (nära järnvägsstationen) kl 10-16.

Vi har sagt att vi skall jobba med vissa tema som alla har möjlighet att föreslå! Kom med förslag här på ekultur!

Några förslag som vi kan jobba vidare med är det som en del av oss var med om, 3D-presenationer/scanning och det som Annica kallar innehållsprojektet. (Se hennes trådar här på ekultur.

Vad gäller innehållsprojektet kom förslag på att jobba med vägg- och bonadsmåleri från Hälsningland bl a. Det skulle involvera Hälsningslands museum och Nordiska i första hand. 

Jag tycker det vore kul om vi kunde utveckla ett innehållsprojekt där flera museer ingår. Ett förslag som kunde bli kul är om vi har material som är fake rätt igenom. Vänersborgs museum har t ex den enda sverigetillverkade falska mumien och ett finger från en sjöhäxa! Sedan hörde jag att Lunds historiska hade den unge Descartes kranium (till skillnad från den något äldres som finns på Musee de l'homme). Har ni liknande prylar kunde det bli en snygg samling!

Boka datum i din kalender och kom med förslag.

Per L.

Views: 431

Reply to This

Upload Files

Attach files (limit: 7MB)

Replies to This Discussion

Delete

Hej!

Nu har jag beställt fika för 25 tills imorgon. Välkomna! Per L.

Delete

Jag klämmer in mig också.

Andreas

Delete
Hjälptexter, eller inte? Diskussion vid användarmötet.
Attachments:
Delete

Önskemål som formulerades under ekultur Sveriges möte:

1. Bläddra i träfflistan-knapp i MAPP.

2. Markera och välja poster utifrån Visa frimärksbilder-vyn för att lägga i mapp.

Hojta till om ni är emot dessa förslag, annars skickar jag vidare till KulturIT inom snar framtid :)

Delete

Jag är för så skicka gärna vidare till KulturIT ;)

Delete

Jag är också för :-)

Delete

Absolut!

Delete

Absolut!

Delete

Hej!

Här kommer mötesprotokollet från torsdagens eKultur-möte i Skövde!

Hälsningar

Lina

Attachments:

Reply to Discussion

Upload Files

Attach files (limit: 7MB)

© 2019   Created by Admin.   Powered by

Badges  |  Help  |  Privacy Policy  |  Terms of Service