Mine folk mener antall kommentarer har minsket etter overgangen fra DM3. Det viser også statistikken for første kvartal, sammenliknet med de foregående år. Nå er det ingen statistikk for 2. kvartal ennå, men hvis den viser samme nedgang betyr det vel at en må gjøre det enklere/tydeligere enn det er nå. (Jeg vet at det har blitt endret flere ganger allerede, så det er mulig at det øker.) Synlighet for kommentering er et poeng, det andre er hvor lett/vanskelig er det å få folk til å registrere seg.

Views: 82

Reply to This

Upload Files

Attach files (limit: 7MB)

Replies to This Discussion

Delete

Enig med dere. Kikker utviklerne på slik statistikk når DM evalueres?

Innlogging/registrering er også viktig i denne sammenheng. Det viser også vårt arbeid med https://minner.no/ som har samme innlogging. Mange brukere har slitt med dette.

Delete

Håller med, vi får också färre kommentarer nu.

//Johanna, Armémuseum

Delete

Även Statens maritima museer får in avsevärt mycket färre kommentarer sedan övergången. Minskningen ligger förmodligen runt 75% för vår del.

/Martin

Sjöhistoriska

Delete

Vi har hatt  4 kommentarer fra januar til nå og i samme periode i fjor hadde vi 25. Det kan være en tilfeldighet, men jeg har savnet kommentarer. Det kom oftere før omleggingen.

Cathrine, Vestfoldmuseene

Delete

Hei,

Takk for innspill. Det er nok riktig at antall kommentarer har gått ned. Det kan være flere årsaker til dette, men jeg er enig i at et både naturlig og relativt enkelt sted å starte er å gjøre kommentarfunksjonen mer synlig og tilgjengelig. Nå har vi nettopp gjort en større jobb med mapper og skillet mellom private og delte mapper som kom i to etapper i går og i dag. Det vil medføre noe etterarbeid men parallelt med dette vil jeg i neste uke sammen med designeren se på hvordan vi kan gjøre kommentarfeltet mer tilgjengelig.

Mvh

Espen, produktansvarlig 

Delete

Hej!
På Bohusläns museum märker vi en avsevärd minskning av antalet användarkommentarer sedan den nya versionen lanserades. Nivån är omkring 75%.

/Anna-Lena

Bohusläns museum

Delete

 

Vi som museum ønsker å kunne svare på kommentarer i stedet for å kommentere med ny kommentar under de kommentarene som blir lagt inn av publikum. Dette gir oss mulighet til å oversiktlig takke for opplysninger de kommer med. I noen tilfeller der wikipedialinkene er lange så kommer kommentarfeltet veldig langt ned. Dette har kanskje noe å si for de som kunne tenke seg å kommentere?

Mvh Mirjam

Sunnmøre Museum

Reply to Discussion

Upload Files

Attach files (limit: 7MB)

Text Box

Notes

Notes Home

Welcome! To view all notes, click here.

Created by Admin Oct 14, 2012 at 5:11pm. Last updated by Admin 2 hours ago.

Västmanlands läns museum er publisert på DigitaltMuseum

Västmanlands läns museum är ett kulturhistoriskt museum med rötterna i historien. Vi finns på Karlsgatan 2 i Västerås. Att samla, vårda, förvalta och tillgängliggöra är våra ledord. Sedan starten 1861 har vi samlat på det mesta som går att samla på; fotografier, arkivalier, arkeologi, kulturhistoria,…

Continue

Created by Gunn Walmann, KulturIT Jun 26, 2018 at 10:17am. Last updated by Gunn Walmann, KulturIT Jun 26, 2018.

Setesdalsmuseet er nå publisert på DigitaltMuseum

Setesdalsmuseet er eit regionalmuseum for kommunane Bykle, Valle, Bygland, Evje og Hornnes og Iveland. Setesdalsmuseet er ein del av Aust-Agder museum og arkiv.

Setesdalsmuseet har ei 100 år gamal historie. Setesdalskulturen var velkjend, men så langt hadde filosofien vore å hente ut…

Continue

Created by Gunn Walmann, KulturIT Jun 21, 2018 at 2:22pm. Last updated by Gunn Walmann, KulturIT Jun 21, 2018.

Groups

© 2019   Created by Admin.   Powered by

Badges  |  Help  |  Privacy Policy  |  Terms of Service