Hej

P.g.a att vårt planerade eKultur Sverigemöte kolliderar med KulturITs kurser i FDV- och Konserveringsmoduler så har vi möjlighet att flytta mötet till den 26/1, samma klockslag, samma plats. Hoppas alla tycker detta är okej och att ni inte har hunnit köpa biljetter ännu. Anmälan kan göras på denna tråd.

Vänliga hälsningar Ulrika

Views: 351

Reply to This

Upload Files

Attach files (limit: 7MB)

Replies to This Discussion

Delete

Hej, jag/vi på TM är intresserade av att diskutera hur Primus stödjer hantering av lån/depositioner. 

MVH // Anna Karin Tekniska museet

Delete

Hej

Jag anmäler mig också

// Henrik Johansson JLM

Delete

Hej!

Jag vill anmäla mig till mötet, såg inte sista datumet förrän nu tyvärr, ursäkta!

Hälsningar

Lina SMM

Delete

Hej!

Vi på Nordiska museet skulle vilja ta upp nya Digitalt museum som en punkt om det hinns med? Vi upplever att sökfunktionen är klart försämrad och ibland rent felaktig. Ett exempel är att vi i Primus har 24 st fotografier som är publicerade och svarar mot sökningen Nobel%. Söker man däremot nobel* i DiMu så man träff på ett fotografi från Nordiska museet.

Detta är bara en av flera punkter. Vi undrar om fler har upplevt problem eller har andra synpunkter som vi gemensamt skulle diskutera och föra vidare till Kultur-IT.

Elisabeth Eriksson kommer som väntat inte loss denna gång så vi blir tre från NM.

Hälsningar

Ulrika

Delete

Ja, det finns en del jag tänkt på angående nya versionen av Digitalt museum.
 

Delete

Innan jul skickade jag en lång lista med synpunkter på DiMu 4 till KulturIT. Jag har fått medhåll om i princip alla mina påpekanden och de har lovat att uppdatera. De sa att det kommer ta lite tid och än så länge har jag inte sett någon direkt skillnad. Det finns många saker som har försämrats i och med den nya versionen. Jag kan ta med mina synpunkter.

Jag är även intresserad av att höra om det är fler museer som upplevt lika mycket problem med magasinsmodulen som vi? Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag varit i kontakt med KulturIT ang detta. Antar att de stoppat vidare uppdateringar till Primus 6 bla. pga detta.
//Johanna, Armémuseum

Delete

Hej

Vi kommer två från Örebro jag och Lena Brättorp.

Hälsningar Per

Delete

Även SMM har intresse av att prata om DiMu4. Vi har fått motta en hel del åsikter...

/Martin

Sjöhistoriska

Delete

Hej!

Jag kommer med till Skövde och ansluter med Anders L.L. Anna-Karin Nilsson Stål är sjuk och kan dessvärre inte komma med.

 

Med vänlig hälsning

Margareta Sundberg, Tekniska museet

Delete

Finns det några tider för mötet?

/ Per

Delete

Hej Per!

10:00 - 16:00

/Ulrika

Per Torgén said:

Finns det några tider för mötet?

/ Per

Delete

Hej!

Vi från Mölndals stadsmuseum har också synpunkter på nya Digitalt museum, och är även intresserade av att prata om registrering i fotomodulen, särskilt användning av titel och motivbeskrivning och hur det ser ut på DiMU.

Vänliga hälsningar

Christine och Linda

Reply to Discussion

Upload Files

Attach files (limit: 7MB)

© 2019   Created by Admin.   Powered by

Badges  |  Help  |  Privacy Policy  |  Terms of Service