Välkomna till vårens PrimusSverige-möte!

Vi ses i lokalen Eken på Regionens hus i Skövde (Hertig Johans gata 6) den 11:e februari 10:05-16:00.

Glöm inte att boka tågbiljetter!

Och anmäl er gärna här i tråden (genom att skriva i rutan under ”Reply to this” och sedan klicka på ”Add Reply”) så att vi vet hur många kaffe som ska beställas.

Planen är att få till ett aktivt möte med diskussioner i mindre grupper. Se tidigare inlägg kring detta: (http://ekultur.org/group/primus-sverige/forum/topics/primussverige-...).

Vad ni vill diskutera vet ni bäst själva så föreslå gärna diskussions- eller fördjupningsämnen här i tråden.

O.S.A. senast den 3:e februari.

Väl mött!

- Kristina

Views: 266

Reply to This

Upload Files

Attach files (limit: 7MB)

Replies to This Discussion

Delete

Hej!
Vi är två som kommer från Mölndals stadsmuseum, Åsa Wignér och jag.

Jag är bland annat intresserad av att diskutera filmmodulen som vi precis har börjat att titta på.

Hälsningar
Christine

Delete

...och anmäler Anna-Karin Nilsson Stål från Tekniska museet också.

Anders Lindeberg-Lindvet said:

Jag anmäler mig.
Så var det gjort.
Delete

Hej Kristina

Jag kommer på mötet.

Hälsningar Kerstin

Delete

Hej!

Jag anmäler mig också! Hur många kaffe behövs? /Per

Delete

Är det fler som vill diskutera fotomodulen och vilka frågor är aktuella för er?

Delete

Hej Per.

19 anmälda här i tråden (inklusive mig). Men det låter lite lågt så jättesnällt om du kan beställa 25 kaffe så att ingen blir utan.

Vi ses i Skövde.

- Kristina

Delete

Från SMMs sida så diskuterar vi gärna både foto och filmmodul. På fotosidan har vi en del idéer om utveckling i modulen som jag bifogar.

Beträffande motivämnesord/ämnesord skulle jag gärna ha en mer övergripande diskussion som inte bara rör Foto utan även Föremål.

Vi vill också gärna höra med er andra om om/hur ni tänker gå in i den nya konserveringsmodulen.

Jag vet ju också att Ulrika Sundberg var med på workshop om DiMu, det vore intressant att höra något om det.

Det ska bli trevligt att ses imorgon!

/Malin

Attachments:
Delete

Jag pratar gärna främst fotomodul.

Ämnesord generellt och koppling mellan ämnesord föremål och motivämnesord så som Malin nämnde är också en aktuell fråga för FVM, så där deltar jag gärna i samtalen.

/Sofia

Delete

Jag är också intresserad av att prata Foto även om jag förstås ingår i Malins "vi" ovan.

See you in Skovde!

/Martin

Delete

Jag berättar gärna kort om DM Workshopen i Oslo. Utvecklingen pågår för fullt och Roar Skår vill gärna ha inspel. Till workshopen hade de gjort introduktionsfilmer som nu ligger på YouTube: Gå gärna in kolla om ni hinner innan morgondagens möte.

/Ulrika

https://www.youtube.com/playlist?list=PLTQ-7bdpWNcw1-nOZ0ocugNW9U594PTzV

Delete

Låter spännande tycker jag/Kerstin

Ulrika Sundberg said:

Jag berättar gärna kort om DM Workshopen i Oslo. Utvecklingen pågår för fullt och Roar Skår vill gärna ha inspel. Till workshopen hade de gjort introduktionsfilmer som nu ligger på YouTube: Gå gärna in kolla om ni hinner innan morgondagens möte.

/Ulrika

https://www.youtube.com/playlist?list=PLTQ-7bdpWNcw1-nOZ0ocugNW9U594PTzV

Delete

Hej!

Här är minnesanteckningarna från användarmötet  i Skövde 11/2!

Bästa hälsningar,
Christine

Attachments:

Reply to Discussion

Upload Files

Attach files (limit: 7MB)

© 2019   Created by Admin.   Powered by

Badges  |  Help  |  Privacy Policy  |  Terms of Service