Hei tidligere på KulturIT sin hjemmeside lå det en oversikt over vanlige feilmeldinger i Primus og en forklaring på dem. Den savner jeg, for nå må jeg sende dere mail på det som jeg kunne sjekket selv tidligere. Kommer den oversikten tilbake tror dere?

Hilsen Cathrine

Views: 73

Replies are closed for this discussion.

Replies to This Discussion

Delete

Ja, det høres nyttig ut for oss alle å ha en slik oversikt! :)

Delete

Deler av gamle www.mdt.no er fortsatt mulig å finne, er det denne feilmeldingsoversikten du tenker på: Primus Troubleshooter: http://www.mdt.no/primus/support/trouble.shtml

Delete

Ja der er den gamle, om den kunne blitt frisket opp litt tror jeg det kunne vært til hjelp.

Delete

Museenes datatjeneste ble stiftet i 2000, og hadde sine hjemmesider på www.mdt.no.

KulturIT ble stiftet i 2007, og informasjonen fra www.mdt.no ble overført til www.kulturit.no og oppdatert med det som de ønsket å videreføre. Brukerveiledninger og denslags lå på hjemmesiden vår fram til 2013, men fra da av ønsket vi å gå over til å bruke eKultur.org for å dele informasjon med våre betalende kunder.

Det som ble overført til eKultur.org var i første omgang brukerveiledningene.

Den gamle siden som Gunleiv Hadland henviser til har ligget uendret siden november 2005. Den ble ikke videreført i sin helhet til våre nye hjemmesider i 2007 (så vidt jeg vet).

Jeg ser fordelen av å ha en slik oversikt dersom man har et mindre antall kjente feil som kundene bør vite om. Men den sida som Gunleiv linket til inneholdt svært mange feilmeldinger som uansett medfører at kunden må ta kontakt med oss.

Vi ønsker at feil blir meldt inn til Support, slik at vi kan melde de videre til utviklerne - slik at vi kan få tilbakemeldinger fra brukerne, og forbedre produktet vårt.

Vi er klar over at det er et generelt ønske om lett tilgjengelig brukerdokumentasjon for både Primus og andre produkter. Det jobbes på flere hold med å imøtekomme dette, men p.t. har jeg ikke nok konkret informasjon til å kunne fortelle hvordan informasjonen vil bli delt med kundene.

Delete

Ok, da må jeg melde feilmeldinger, selv om det kanskje bare er jeg selv som gjør en feil.

Delete
Hvis du får feilmelding som du ikke forstår, så melder du den til oss. Forhåpentligvis kan det hjelpe oss til å gjøre programmet bedre. Kanskje gjøre det mer intuitivt? Forhindre at bruker kan gjøre samme type feil igjen? Sørge for at programmet gir mer forståelig feilmelding for samme feil senere?

Hvis vi mener feilmeldingen bør publiseres i en FAQ som er tilgjengelig på nett, så gjør vi det. Men for øyeblikket er det ikke klart hvordan vi skal formidle denne type informasjon til våre kunder (uten at det blir synlig for alle).
Delete

Den er grei.

Text Box

Notes

Notes Home

Welcome! To view all notes, click here.

Created by Admin Oct 14, 2012 at 5:11pm. Last updated by Admin 5 hours ago.

Velkommen til brukermøter våren 2016

Treff gode kollegaer til en hyggelig fagdag. Meld deg på vårens brukermøter i Oslo (Gardermoen) og i Stockholm.Påmelding brukermøte

Created by Tove Wefald Pedersen Feb 22, 2016 at 1:33pm. Last updated by Tove Wefald Pedersen Feb 22, 2016.

Videre arbeid med DigitaltMuseum 4

Takk til alle som bidro på workshopen. For de som ikke hadde mulighet til å delta, ligger det mer informasjon om arbeidet med DigitaltMuseum4 på hjemmesidene våre, kulturit.org/prosjektdigitaltmuseum.

Det er også mulig å melde seg på de neste workshopene for å være med å skape veien videre.

Created by Gunn Walmann, KulturIT Feb 5, 2016 at 11:19am. Last updated by Gunn Walmann, KulturIT Feb 5, 2016.

Groups

© 2019   Created by Admin.   Powered by

Badges  |  Help  |  Privacy Policy  |  Terms of Service